Jak nezkazit prodej nemovitosti: Vyhněte se cenové pasti a získejte maximum peněz
9. 12. 2025

Jak nezkazit prodej nemovitosti: Vyhněte se cenové pasti a získejte maximum peněz

Při prodeji vaší nemovitosti je největším rizikem to, že ve finále přijdete o peníze. Nejde jen o bezpečné dotažení transakce do konce, ale především o zajištění, abyste na svém účtu měli skutečné maximum. Proto je klíčové vyhnout se chybám, které vás mohou připravit o část financí, například prodeji pod skutečnou cenou.

Cenová strategie a past přecenění

Každý majitel má tendenci vidět svou nemovitost jako nejlepší a nejúžasnější. Mějte ale na paměti, že nabídkové ceny na internetu nejsou ceny transakční, tedy ty, za které se nemovitosti skutečně prodaly.
Strategie „zkusím to výš a potom budu zlevňovat“ je tou nejhorší možnou. Když je nemovitost přeceněná příliš vysoko, stane se z ní takzvaný „ležák“ nebo zprofanované zboží, což může prodej zablokovat na řadu měsíců. Postupné snižování ceny zájemce neodradí, ale povede k úvahám, že s nemovitostí je nějaký problém. To může způsobit propad prodejní ceny i pod tržní hodnotu.

Dva pilíře prodeje: Prezentace a propagace

Prodej nemovitosti je nutné rozdělit na dvě nedělitelné části: prezentaci a propagaci. Kupující nakupují „očima“, proto musíte nemovitost správně prezentovat, ať už jde o garsonku s umakartovým jádrem, nebo historický zámek. Pravidla prezentace a propagace jsou naprosto stejná.
Prezentace zahrnuje kvalitní fotografie, strukturované texty, technické informace, půdorysy, PENB a také homestaging či virtuální staging. Samotná prezentace by však byla k ničemu bez následné propagace, která nabídku dostane k dostatečnému počtu zájemců.

Síla vizualizace a příběhu

Prodej je o emocích a ty hrají ve vizualizaci důležitou roli. Virtuální či fyzický homestaging dává potenciálnímu zájemci možnost vidět, jak by nemovitost vypadala po jeho nastěhování a že se tam reálně vše vejde.
Stejně tak je důležitá vizualizace půdorysu, která prozradí, jaká je skladba a průchodnost místností. Pro lepší orientaci se obvykle připravují 3D půdorysy s konkrétním nábytkem, názvy místností a uvedením metráže.
K maximální důvěryhodnosti přispívá také příběh. Dnešní kupující nejsou hloupí, mají k informacím velký přístup a krátkozraké lži mají „krátké nohy“. Zvažte proto rozhovor s majitelem o tom, jak dům zařizoval, proč vybral konkrétní materiály nebo jak v něm žil. Příklad z praxe ukázal, že rozhovor s majitelkou (25 minut dlouhý) měl asi 3500 shlédnutí, zatímco standardní videoprohlídka pouze 600. „Úkol makléře je i to, že takhle to tam všechno jako předkládám, ukazuju, vysvětluju a transparentním mu dávám vhled nemovitosti právě včetně toho příběhu“.

Lokalita a efektivní propagace

Lokalita je naprosto klíčová – rozhoduje o stovkách procent ceny. O ceně nemovitosti rozhoduje dostupnost za dobře placenou prací a občanská vybavenost, jako je škola nebo školka. Rozdíl v ceně stejného bytu v Praze na Vinohradech a například v Ústeckém kraji může činit stovky procent.
Nabídku je nezbytné dostat k maximálně velkému množství potenciálních kupujících. Kromě inzertních portálů byste měli využít klasickou PPC reklamu ve vyhledávačích a reklamy na sociálních sítích (Facebook, Instagram, LinkedIn a YouTube). Na portály chodí lidé, kteří chtějí kupovat, ale vy můžete prodat nemovitost i někomu, kdo ještě před týdnem vůbec nic kupovat nechtěl. Klient čeká nakoupit vaši nemovitost „Všude“.

Jak rozpoznat profesionálního makléře

V České republice se aktuálně nabízí desítky tisíc bytů a domů, avšak videoprohlídku, 3D prohlídku a půdorys má jen minimum z nich (asi 98 % nemovitostí se neprezentuje tak, jak by mohlo). Dá se říct, že profesionální práci dělá zhruba jen 1 % makléřů v zemi.
Při výběru se řiďte důvěryhodností a férovostí nabídky. Hledejte makléře, který má za sebou hodně prodejů (například 1000 plus) a který má ukázky toho, co vše pro nemovitost udělal. Měl by používat všechny dostupné nástroje a technologie, kterých existuje asi 30. Vyberte si takového odborníka, který prodej zajistí ve správný čas, bezpečně a za maximální možnou cenu.
 
Poslechněte si celý podcast Klíč bydlení! Najdete ho na všech vašich oblíbených podcastových platformách a také na obrazovkách CNN Prima News.
 
Tomáš Kučera
Autor: Tomáš Kučera

Mediálně nejznámější makléř s 20letou praxí. Nejen televizní vystoupení najdete tady.

"Jsem podnikatel, který pracuje proto, že ho to baví. Ne pro to, že musí."

Tomáš žije se svou ženou, dcerou Amálkou a synem Tomáškem nedaleko Prahy v domě, který mu navrhl jeho oblíbený architekt.

Svou práci si doslova užívá, což na něm poznáte od první minuty setkání. Dovolí si ve svém volném čase i takovou perličku, že je v hlavním vysílacím programu moderátorem rádia Frekvence 1.

Profesně:

Tomáš Kučera založil svou první realitní kancelář v roce 1999. Ve chvíli, kdy se stala úspěšným držitelem nadnárodní franšízové licence, svůj podíl prodal. Po té založil již nejúspěšnější realitní institut CHYTRÝ MAKLÉŘ.

Dnes pracuje jako samostatný realitní makléř se svým týmem specializovaných odborníků od profi prezentace až po nemovitostní marketing. 

Osm let působil jako člen rady Asociace realitních kanceláří ČR. Je v oboru nejvyhledávanějším lektorem a po celou dobu také certifikovaným makléřem, a zná tedy dobře obor ze své praxe. Přednáší na konferencích a seminářích, vede kurzy, poskytuje osobní konzultace...
Je autorem šesti knih, tři jsou již bestseller. 

Tomáš Kučera a média:

Pro svou profesionalitu a odbornost je také velmi často oslovován médii. Je dnes mediálně nejznámějším realitním expertem. I proto zajišťuje prodej a nákup nemovitostí i pro VIP osobnosti.

Chytrý makléř: 

Institut CHYTRÝ MAKLÉŘ a profesní televize CHYTRÝ MAKLÉŘ TV vzdělává samostatné makléře, menší i větší realitní kanceláře i národní a nadnárodní sítě. Institut je založen na praxi a dlouholetých zkušenostech nejen z ČR, ale i ze zahraničí. Je nezávislý a není podřízen žádné realitní společnosti či sdružení. Institut je zaměřen na vzdělávání makléřů a manažerů s cílem dosáhnout vyšší kvality a lepších výsledků. A to se daří, viz reference na www.chytrymakler.cz 

Institut CHYTRÝ MAKLÉŘ, to je:

profesní televize pro makléře
on-line vzdělávání
video kurzy
živé kurzy
eBooky
knihy
blog 
a mnohem víc.

Povinné údaje: 
Jméno: Tomáš Kučera
Místo podnikání: Dr. E. Beneše 1181, 277 11 Neratovice
Kancelář: Business Centrum Praha Čakovice, Kostelecká 879/59
IČO: 611 22 050, DIČ: **0307****
Datová schránka: 86uxh5q
Vznik živnostenského oprávnění: 8.12.1994
Vznik vázané živnosti realitní zprostředkování: 22.04.2020
Živnost přidělil: Městský úřad Neratovice

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení